Kolesarska povezava Škofja Loka-Virmaše
Naložbo sofinancirata Republika Slovenija in Evropska unija iz strukturnega sklada.
Republika Slovenija, Služba Vlade Republike Slovenije za razvoj in Evropsko kohezijsko politiko je izdala ODLOČITEV O PODPORI št. 3032-127/2021/3 (20. julij 2021).
Obdobje upravičenosti stroškov in izdatkov: od 1. 1. 2018 do 31. 12. 2023
Skupna višina sredstev, namenjenih za izvedbo operacije: 3.801.847,18 €
Skupni upravičeni stroški so v višini 958.957,18 €
Prispevek na programskem območju – Zahodna Slovenija znaša: 933.226,90 €, in sicer:
- podpora Evropske unije 746.581,52 € (80 %)
- nacionalni javni prispevek iz državnega proračuna 186.645,38 € (20 %).
Namen in cilji investicijskega projekta
Namen celotnega projekta je urediti varne kolesarske povezave, ki povezujejo središče regionalnega oz. lokalnega pomena s svojim zaledjem ter ga navezujejo na regionalne povezave (Škofja Loka–Kranj; Škofja Loka–Medvode/Ljubljana). Začetek povezave (trase) je v mestu Škofja Loka (Stari Petrol), poteka po Kidričevi in se navezuje na Trato, kjer je Industrijska cona Trata z močno industrijo. Na tej povezavi je umeščena tudi Železniška postaja Škofja Loka z močnimi dnevnimi migracijami zaposlenih in šolajočih se iz širšega škofjeloškega zaledja. Nato trasa zavije levo proti naselju Virmaše.
Predvidena je izvedba investicije v treh fazah, ki bodo v časovnem razponu izvedene od 2020 do 2023. Vsaka od faz predstavlja funkcionalno zaključeno celoto, kar pomeni, da se bo kolesarska povezava v uporabo predajala sukcesivno po vsaki zaključeni fazi. Odločitvi za izvedbo investicije po fazah je botrovala relativno dolga trasa, na kateri se pojavljajo tudi ločeni problemi in rešitve, da bi dosegli končno celovitost povezave, prav tako pa bo fazna gradnja omogočala izvedbo uporabnikom bolj prijaznih zapor cest ter seveda dinamika financiranja investicije.
Operativni/kratkoročni cilji predmetne naložbe je zmanjšanje emisij oziroma ogljičnega odtisa, pri čemer bo v Fazi 1 skladno s standardi in normativi urejena obstoječa nivojsko ločena kolesarska steza, v Fazi 2 bo zgrajenih 1.015,5 m kolesarskih pasov na pločniku in v Fazah 3.1 in 3.2 bo skupaj zgrajenih 108,5 m kolesarskih pasov na pločniku, skupno do zaključka celotne investicije torej 1.124,00 m kolesarskih pasov na pločniku v eno smer.
Kontaktne osebe:
Evropsko sofinanciranje:
Irena Studen, Oddelek za proračun, finance in gospodarstvo
Katja Prevodnik, Kabinet župana
Vodja projekta:
mag. Miloš Bajt, Oddelek za gospodarske javne službe in prometno infrastrukturo
milos.bajt@skofjaloka.si, 04 5112 351
Potek investicijskega projekta
V letu 2021 je bila zaključena prva faza oziroma pododsek projekta. Gre za preureditve površin za pešce in kolesarje vzdolž regionalne ceste R2-403/1077 od km 0.00 do km 0.89 v Škofji Loki s poglobitvijo pločnikov in kolesarskih pasov pri prehodih za pešce in kolesarje, ukrepi za umirjanje prometa, novim opornimi zidovi, zvedenimi preplastitvami, prometno signalizacijo in ureditvijo avtobusnega postajališča. Gradbena dela je izvedlo podjejte Eurograd, d. o. o, iz Ljubljane v višini 155.762,01EUR z DDV.
V drugi polovici leta 2021 smo začeli s postopkom javnega naročila izbire izvajalca del za 2. in 3. fazo oziroma pododsek. Z izvajalcem gradbenih del KPL, d. o. o., je bila za gradnjo 2. in 3. p dne 3. januarja 2022 podpisana gradbena pogodba v vrednosti 2.438.529,61 EUR z DDV. Dne 11. 1. 2022 je bil izvajalec del uveden v delo. Z deli je izvajalec pričel 10. 3. 2022. Zaključek gradnje je predviden do najkasneje 31. 7. 2023.
Opis in Vizualizacija 2. faze- pododseka (KLIK)
Končno stanje pridobljenih sredstev:
Skupni upravičeni stroški so v višini 764.073,98 €
Prispevek na programskem območju – Zahodna Slovenija – znaša:
- podpora Evropske unije 611.259,17 € (80 %)
- nacionalni javni prispevek iz državnega proračuna 152.814,81 € (20 %).
Naši cilji so doseženi:
Uredili smo varno kolesarsko povezavo središča regionalnega oz. lokalnega pomena s svojim zaledjem. Začetek povezave je v Škofji Loki - Stari Petrol in poteka do železniške postaje, od tam pa do naselja Virmaše. Uredili smo eno najbolj obremenjenih cest z dnevnimi delovnimi migracijami s primernimi kolesarskimi stezami na pločniku in zarisali kolesarja na vozišču od železniške postaje do Virmaš.
Celostna prometna ureditev, ki bo zmanjšala potrebo po uporabi motornih vozil in hkrati omogočala ekonomski, družbeni in gospodarski razvoj. S sledenjem strateškim ciljem prometne strategije pa stremljenje k realizaciji prometne vizije Občine, ki je definirana v sloganu: »Občina Škofja Loka bo s celostno ureditvijo in organizacijo prometa po načelih trajnostne mobilnosti nadgradila svojo bogato kulturno in naravno dediščino.«.
Realiziran je operativni/kratkoročni cilj predmetne naložbe za zmanjšanje emisij oziroma ogljičnega odtisa, pri čemer je bila v Fazi 1 skladno s standardi in normativi urejena obstoječa nivojsko ločena kolesarska steza, v Fazi 2 je bilo zgrajenih 2.096 m kolesarskih pasov na pločniku v obe smeri in v Fazah 3.1 in 3.2, zgrajenih 253 m kolesarskih pasov na pločniku v obe smeri in 825 m kolesarskih povezav na vozišču (sharrow).
Ker gre za posodobitev prometne infrastrukture na enem od prometno bolj obremenjenih delov lokalnega cestnega omrežja, znotraj katerega se navezujeta tako regionalna kot lokalna prometna infrastruktura, hkrati pa se na tem delu urbani del naselja Škofja Loka navezuje na lokacijo železniške postaje kakor tudi na lokacijo IC Trate, se pričakujejo učinki na več področjih. V prometnem smislu je to prispevek k blažitvi zastojev ob prometnih konicah ter prispevek k preusmeritvi prometnih tokov oziroma krepitev s trajnostno bolj sprejemljivih oblik prometa (kolesarstvo, bus), krepitev kolesarjenja kot oblike prometa med posameznimi naselji na lokalni ravni.